CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 31, 2010

hello twenty eleven! :)

semoga lebih matang tahun ini...

Tuesday, December 21, 2010

A-10-tion :)

Sunday, November 14, 2010

oh happy happy day!

rini sonok sgt..
dpt sembang ngan dye evan  lam 2o minit lebey jer,but meaningfull to me..
to him tataw la..dye ckp sonok,yelah kot...hati org mane ley scan2..
klau ley da lme ak scan je hati dye,sng taw ape tersirat..hihi!
thnx to jijah n mie..klau korg ta ajk td,ak ase ak ta jumpe dye..
tp ak terkilan jugak...bende yg ak na bg ta bg pon kt dye..
sian dye..tunggu next sem plak oke!

hari nie sgt2 happy!
=)


Saturday, November 13, 2010

hmm...sigh

majuk..sbb??
tiket da abes?
na lik guaner?

(nanges.nanges.nanges)


Thursday, November 11, 2010

love this!

Saat pertama
Aku mengenal dirimu
Berdetar jiwa ragaku
Kau mempersonaku
Tanpamu aku lemah
Kau berikanku cahaya
Terangi gelap hidupku
Ku luluh padamu
Dengar Hatiku kan ku Bisikan Cintaku (cintaku)
Lihat jiwaku kan kau dapatkan setiaku
Ingat diriku kau kan rasakan rinduku
Untuk dirimu kan Ku berikan hidupku

lagu nie seronok sgt!layan feel sorg2 bile t'igt kt dye...
dok skali pon ta tego..hehe..ape la..:)

Tuesday, November 9, 2010

demam???

minggu nie sume org demam..
sian kn..
dh la demam,berjage malam2 bace buku..
bangun pagi awal giler..
demam ape gini?
demam exam ler!
huhu..
cuaks ler..=(

tp dlm sibok2 demam tu pon
smpt lagi ngedit2..
weeee....
pandanglah lihat lah..:))



 

Friday, October 29, 2010

betul jugak!

cinta seringkali akan lari bila kita mencari,
tapi cinta juga seringkali dibiarkan pergi 
bila ia berada di sisi..


Thursday, October 28, 2010

ish! ta ske tol!

knp la kan..
tyme na,laju je cri..
bile na ganti blik,ley plak wat2 x igt..
adoiiiii lah..
ta tlg kang,ckp ak sombong..
bile da tlg,len plak jdnyer...
knp la knp...
hmmmm

what the fish..

rumah terbakar ade nampak asap..
hati yg terbakar spe taw? hmmm

Monday, October 25, 2010

aku,kau dan mereka...

aku?ape la..asyik na tacing jer..tp ak ase ak berhak untuk tacing..
ta yah la wat muke kt ak...simpan kt org laen..trus trg ta puas aty pe kt ak..
ak pon ta phm la korg nie..tyme susah crik ak..tyme sng ade korg igt ak?
tyme ak susah,ak sorg2 jer..seb bek ade Allah...sbb ak taw Allah xkn biar hambenyer sorg2...
tyme ak sng,ak igt korg...ni ker lambang persahabatan kiter?
mungkin kite ta matang untuk menilai sebarang kekhilafan masing2...
andai ade silap ak kt korg,ak minta maaf byk2...
tu sume kekhilafan ak..
ak manusia biasa yg ta pernah lari dr membuat kesilapan..
korg kena igt tu..
ak senyap bkn bermakne ak ta na tego korg..
ak cume na jage aty sendri drpd saket...

aku manusia biasa yang tak pernah lari daripada membuat hatta 1 kesilapan...

secebis luahan hatiku sebagai doa.........

Allah Yang Maha Pemurah, terimakasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan saya dengannya.


Terimakasih untuk saat-saat indah yang boleh kami nikmati bersama.

Terimakasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama.

Terimakasih untuk setiap saat-saat yang lalu.

Saya datang bersujud dihadapan-Mu,

Sucikan hati saya yaa Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidup saya.


Yaa Allah, jika saya bukan pemilik tulang rusuknya,

janganlah biarkan saya merindukan kehadirannya.

Janganlah biarkan saya melabuhkan hati saya di hatinya.

Kikislah pesonanya dari pelupuk mata saya

dan usirlah dia dari relung hati saya.

Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.

Tolonglah saya agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.


Tetapi jika Kau ciptakan dia untuk saya, yaa Allah, 

tolong satukan hati kami.

Bantulah saya untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya.

Berikan saya kesabaran, ketekunan, dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya.

Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mau menerima saya 

dengan segala kelebihan dan kekurangan saya sebagaimana saya telah Kau ciptakan.

Yakinkanlah dia bahwa saya sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan duka saya dengan dia.


Yaa Allah Maha Pengasih, dengarlah doa saya ini.

Lepaskanlah saya dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu.


Allah Yang Maha Kekal, saya tahu Engkau senantiasa memberikan yang terbaik buat saya.

Luka dan keraguan yang saya alami pasti ada hikmahnya.

Pergumulan ini mengajar saya untuk hidup makin dekat pada-Mu, untuk lebih peka terhadap suara-Mu

yang membimbing saya menuju terang-Mu.

Ajarlah saya untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.


Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendak saya yang jadi dalam setiap bagian hidup saya, yaa Allah.


Amin…

Saturday, October 23, 2010

hmmmm...

knp membe ak salu pergi ke arh aku klu tye mrk susah?
soklan ni salu sgt ade dlm kepala otak ak ni hah..
tyme depa susah je,mule la cari ak..
bkn ak ta ske ke ape just ahhhhhh wateva lah...
geram pon ade..dkt dahi aku ni ade tulis "kalau na mnx tlg,cari la saya yer'...ker?
hmmm...mmg la ak tolong..tp kdg2 terase la jgak..
tyme derang senang,ak nie derang ta pndg pon...
tyme sakit ke susah ke derita ke,sume tuju kt ak..
tyme ak sakit,susah,derita sume tu ade derang tolong ak?
bkn ak na ngungkit...cume ase saket ati sangat2...
fine,mmg ak tumpng bilik ko..klu ta ske ak tmpg,ckp je..
ak ley trime...dgn hati yg terbuke lagik tuh..
ni dok wat muke la ape lah...
ak ase sket taw x....
tah la...

Thursday, October 21, 2010

Naper ko still syg dia???

Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ??
Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ??
Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ??
NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~
SEBAB ......
bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi ...

bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,
dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian

bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,
tanpa aku sedari ..

Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..
atas kelalaian dan kealpaan aku ..
bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula

Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta  yg mmbuat ia terus berdiri ..

Bila dia pergi tanpa belas ...
Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...
mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..

dan kerana itu ,
aku still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan aku berjanji ,
walau sesaat aku takkan sia kan ...

endless love



Ello there all d darlinggss ............. !!~
tgh2 malam saat semua dh beradu suratan nih ,
me tiba2 gian nak menulis
almklum lah , cuti dh lamer ... rayer kata nya kan , ahaks !~

so , ader sape2 yg penah di tinggalkan ????
jeng
jeng
jeng
jeng
soklan cepumas cket
jawab dlm hati sudahh ... kalo malu , he2

stended procedure la ..
biler kena tinggal ..
dia curang ..
ade org lain ..
kita akan sedeyyy sesangat100X ....
nangess berkilo2
semangat hilang
jiwa mati
xder mood
hati tak menentuu
pikiran sasau ..
antara simptom2 la .................he2

then ,
terbitlah rase mencikkk
marah.
geram.
dendam.
macam2 rase la kans ...
dia tinggal kita ,
mmg dia sgt2 la bersalah kan.
mcm org yg dia pilih tuh sgt2 cantik
sgt2 baik.
itu ini itu ini.
kita penuhkan diri dgn rs kebencian yg meluap2 ..
rasa marah yg membakar2

sebab ???
kita nak ubati hati kita kan ..
konon2 kalo wat mcm tuh ,
kita akan cepat lupa kan dia
kita paksa diri tuk benci dia
kita dok kata kat semua orang,
aku mencikkkkkkkkkk dia ..............!!!!~

tp,
bila dok sorang .
bila malam.
mula la ............... SOB SOB SOB .
nangesss ,
nangesss ...
nangess ..
sbb , kita tertanya2 ,
" naper u buat i mcm nih "
dan
sebab
rindu dia ..........................

TAPI ,
ahaaaaaaaaaaa !!~ ... ahaks
ader tak , kita pikir ..
naper dia pergi ?
adakah semua salah dia ?
some yess ,
dh dpt yg baik , tip top , mantap ... still pergi pd org lain.
tp , ade gak certain cases,
kalo kita renung diri .... renung dalam2
muhasabah diri .
renungkan segala2 nya ..
jgn terkejut ,
kalo kita d temukan dengan salah kita ..
kelemahan kita .
then ..
hepp heppp .... jgn salahkan diri
tp, perbetulkan kesilapan
be a better person .
thank to God
atas ujian. dugaan ini .
kita makin mengenal diri .
ingat.
setiap yang berlaku ade hikmahnya.

d hardest part.
buang rasa benci. marah.sakit hati.dendam kesumat. segalanya
buang perasaan
bila ingat dia , hati membara dengan amarah.
kerna ingat.
in order to be a better person.
in order to live ur life happily .
kita kena penuhkan diri dengan rasa CINTA. SAYANG.
pada semua
pada sekeliling.
learn to memaafkan.
seperti mane kita ingin di maafkan .. kita mesti memaafkan.
learn to smile .
learn to dance in the rain.
then,
kita akan nampak what a wonderful world we have............... !!~

" been there. done that. belip me "

The most fragile part in a girl body is her heart. So, take a good care
of it. Its nice to see. Nice to hold. But once broken, considered for
ever!




Monday, October 18, 2010

thank you Allah!


I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take.

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.

I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that’s when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you.

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.

Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

O Allah, I wanna thank you
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home

Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.


Sunday, October 17, 2010

apa tu cinta ek?

Cinta itu proses. 
Proses dari ada, menjadi hadir,lalu tumbuh, kemudian merawatnya.
Agar cinta itu dapat bersemi dengan indah menaungi dua insan dalam pernikahan yang suci.
Cinta tumbuh kerana suami/isteri (belahan jiwa). 
Cinta paling halal dan suci. 
Cinta dua manusia biasa, yang berusaha menggabungkannya agar menjadi cinta yang luar biasa. 
Amin.


betul x?

bahagie tu bukan ape yg org nampak tp ape yg kite rase..

 

 

Saturday, October 16, 2010

what's wrong with today?

hari ni ngantuk giler...
mate tu berat giler na bukak..
ade mase je,lelap la jwb..
haishhhhh...
tdi bru taw kwn clash..
ta yah involve da..
letih+fed up...
hal korg,sndri settle oke...
mls na care ke kamu n kamu lagi oke!...
skang nga tulis pon dlm keadaan ngantuk..
na smbung ngantuk lgi nie..
tata..

Friday, October 15, 2010

-promise-

I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever
I will become the shade in the hot summer
I will become your umbrella when it rains
I will become the small chair when you become tired from walking
So that your happiness will be doubled, I will laugh with you
I will become the towel when you cry to wipe you tears
I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever
We are like Coffee and Doughnut
Giving me happiness you are my special
Day by day you are running low on energy Emergency
Breathing life into you, your sweet scent
The love I hid every single day
On the day we are together I will show you all
I will promise you that wherever I am I will only remember you
I will promise you that whatever I am doing I will remember you
Forever I will live with this new path in my life
I love you don’t forget there words I love you forever
Yes A.N.GELL why here I will promise Just do it Girl
I love you, what more do I need?
My thumping left heart will answer you
One step two step three and four I will slowly move closer to you
I can’t tell you to wait for me because I will take you
I will promise you to live with only you in my two eyes
I will promise you to live with only you in my two arms
From the time I open my eyes and till I sleep I will only yearn for you
I love you don’t forget these words I Love you Forever
 


wanna be that! (n_n)Y

no man no cry..
be a woman with no cry!
 

Thursday, October 14, 2010

kan betul...

kan da ckp..
klau tau,xde tunggu..
klau taw,xde saket..
sumenyer klau taw kn...
hmmm....

Wednesday, October 13, 2010

mane kaw?

waiting the moon fall to my riba..
~sigh~

Tuesday, October 12, 2010

perlu ke?

eeeeeeee...geramnyer ak..
male nurse ni menyenangkan @ menyusahkan..
kdg2 je kot menyenangkan...
tah ape la motif hdup budak berdua tuh!
Allah da bg akal,pk la..
takkan la vital sign pon na tunggu dak pompuan abes rehat bwu na wat..
agk2 la..
da la balek awl..
ikut aty,nk je ak ckp kt Pn..
ak pk korg tu kawan ak,budak grup ak..
mls ak na jatuhkan kn korg nyer air muke...
ak pk sal air muke korg je..
klau ta,da lame ak ckp kt Pn..
plz la berubah wahai manusia!
ape yg de lam kepala otak korg ak pon ta taw..
mengumpat org je taw..
ak pon ta taw la ape lg na ckp..
mmg lps ni ak mogok ngan kamu n kamu...



Monday, October 11, 2010

cik ted saye yg tersayang!

saye syg cik ted saye!
saye slalu peluk dye!
rindu dye klau sye g keje!
saye sayang kamu ye cik ted!
cik ted kena igt tu!
\(n_n)/


Sunday, October 10, 2010

10 SEBAB DOA DITOLAK


BERKATA IBRAHIM B ADHAM ;
10 SEBAB DOA DITOLAK

1.kamu kenal Allah,tp kamu tak mlksanakan hukum Allah.
2.kamu kata cinta nabi SAW,namun akhlaknya kamu tinggalkan.
3.kamu rajin mbaca al-qur'an,tp kamu tak amalkan kandungannya.
4.byk nikmat yg allah anugerahkan kpdmu,tp kamu tak syukuri.
5.kamu tahu syaitan itu musuhmu,tp kamu jdkan sbg teman akrab.
6.kamu yakin syurga itu ada,namun kamu tak brusaha utk memasukinya.
7.kamu yakin neraka itu wujud,nmun kamu tak brusaha utk mghindarinya.
8.kamu mgerti bhawa mati itu benar adanya,nmun kamu tak bsiap2 utk mghadapinya.
9. kamu sibuk meneliti kesalahan org lain,tetapi kamu tidak pernah muhasabah dirimu sndiri.
10. kamu telah byk mgurus jenazah/mnziarahi org yg mninggal dunia,tetapi kamu tidak mgambil pelajaran drpdnya.

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah…………………

Memang Allah sengaja menemukan kita dengan orang yang salah…………………..

* supaya kita dapat menjadi penilai yang baik..
* supaya kita sedar, Bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah..
* supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA..
* supaya kita sedar, Bahawa ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG, kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita dimasa hadapan…
* supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tidak semua orang berpeluang untuk mengalamninya. .
* supaya kita menjadi MANUSIA yang HEBAT JIWANYA..
* supaya kita lebih faham bahawa CINTA yang TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH..
* supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TIDAK SELAMANYA KEKAL..


Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, FAHAMILAH bahawa kehidupan kita semakin sampai ke penghujungnya. Hari esok kita pun kita sendiri tidak pasti sama ada menjadi milik kita.Gapailah keredhaan Allah dengan melaksanakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya…
PERCAYALAH sesungguhnya Allah malu untuk menolak permintaan hamba-Nya yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA..

DUA BELAS AURAT WANITA


1.Bulu kening -Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur ataumenipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening -Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki (tumit kaki) semacam hantu loceng -Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya)agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari SurahAn-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki danmenghayunkan/melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya padamereka yang mengikatnya dengan loceng……

3. Wangian -Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatukaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggapmelakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yangberserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dariHadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

4. Dada -Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupibahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

5. Gigi -Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supayadikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknatperempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubahciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

6. Muka dan leher -Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamumenampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu.Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkanikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Muka dan Tangan -Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaianyang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadisyang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badankecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis RiwayatMuslim dan Bukhari.


8. Tangan -Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripadamenyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikandari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

9. Mata - Dankatakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkansebahagian dari pemandangannya - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandanganlainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakalapandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dariHadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.

10. Mulut (suara) -Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicarasehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya,tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari Surah AlAhzab Ayat 32. SabdaSAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakandengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian(muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itudalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan -Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.
Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat AlBazzar.
Tiada seorang perempuan pun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya,melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikandari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12. Pakaian -Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yangmenjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hariakhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, An Nasaiidan Ibn Majah.


9 Siti patut dijadikan contoh


1) Siti Khadijah
- Beliau merupakan isteri Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak2 Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org2 kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira'.


2) Siti Fatimah
- Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b'kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.


3) Siti Aishah
- Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.

4) Siti Hajar
- Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).


5) Siti Mariam
- Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa.


6) Siti Asiah
- Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.


7) Siti Aminah
- Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.


8) Siti Muti'ah
- Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.


9 ) Siti Zubaidah
- Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t.

* 9 Siti ini adalah petikan drpd kata2 Ustazah Siti Norbahyah Mahmood dlm rancangan Halaqah TV9 bertajuk 'SITI IMPIAN'. Adakah wanita kita tergolong antara Siti2 ini?


Kami JURURAWAT adalah manusia biasa...!!!

Buat renungan sahabat2 JURURAWATku...!!(walaupun x berkaitan dngn kite,luangkan masa seketika untuk membacanye)

"ish...tak ingin aku jadik 'nurse'.Pegang tahi org sakit!"

hurmmmm...kadang2 aku terasa bagai termakan kata-kata sendiri.
ha!ha!ha!
padan muka.

kini,sekarang aku bergelar seorang jururawat.
mungkin Tuhan mahu aku mengerti dan belajar perasaan menjadi seorang yang bergelar JURURAWAT..

mulanya,profession ini ku pilih sebab 'last choice'
dan pastinya bukan di sebabkan minat..
tapi,bila mendalami bidang ini..aku mula jatuh cinta..

dengan profession ini,aku belajar banyak perkara..
kerana aku berhadapan dengan banyak ragam manusia..
bukan setakat ragam pesakit,tapi juga para doktor..

cuma kadang-kadang terkilan dengan sikap sesetengah orang,
menganggap jururawat sebagai "amah"
dalam hati ingin mengatakan
"sial kau!kau ingat kau tu siapa??"
tapi,sabar mengatasi niat dihati..
tak sampai hati mengatakan hal sedemikan..
mungkin dia tidak berniat,sebab dia dalam keadaan sakit..

kadang-kadang berdepan dengan manusia yang..
"saya bayar maaa...saya punya suka laaa"
dalam hati ingin mengatakan
"kau bawa mati lah tu duit kau semua!"
tapi,dalam masa yang sama kesian juga..
mungkin dia tak tahu polisi-polisi,syarat2 yang dia tak boleh beli..hurmmmm

tapi,
pernah juga air mata ku menitis...
menyaksikan isteri meninggalkan si suami,
anak bongsu meninggalkan keluarga pada hari jadi nya,
terharu melihat kegembiraan seorang lelaki akan bergelar ayah...

kadang sedih melihat seorang nenek tua tiada berteman...
kadang menyampah bila melihat lagak anak2 tak ingin menyentuh pakaian ibunya sendiri yang dibasahi air kencing "what the hell?".

ketika memberi bantuan kecemasan,
aku sering berdoa
"ya Tuhan,kembalikan lah nafas nya"
membantu sedaya mungkin...
biar pun badan sendiri sakit gara2 "chest compression" & "bagging"
tapi adalah satu kepuasaan kalau melihat 'dia' selamat...
dan turut bersedih jika Tuhan lebih sayangkan nya...

para doktor?
ada banyak spesis.
dan yang peliknya,jururawat terpaksa menghafal stiap habit,ragam,apa yg di sukai dan di benci oleh sang doktor..
para doktor ni baca buku yang sama,
tapi dengan cara masing-masing...
haishhhhh...

ada yg beri arahan hanya sekali,
di tanya kali kedua-melenting!
hish...pasang recorder baru tawww....

"tulisan Doktor"????
aduiiiii...mmg payah.
hanya beberapa sahaja yg memiliki tulisan yang boleh di tafsir..
bak membaca tulisan zaman purbakala..
kalau ada penafsir tulisan,kan baguss..

ada yang asyik nak cepat..
ntah apa yang di kejar..
kadang2 ada yang tak reti bahasa..
tapi,siapalah jururawat di mata doktor??
pembatu jerrr...

kadang2
ingin juga bagi tumbukan sulung di muka doktor nih...
nasib baik lah peraturan wujud..
ingat dia sorang saja yang patut difahami?

tapi,bukan semua doktor mcm tuu yaaa...
apa2 pun,hanya jururawat faham perasaan seorang jururawat.




Saturday, October 9, 2010

trime sbgai kawan je oke!

awak...bagos kn sye..ngeeeeee....
da xde rase kt awk,dn sye rse sronok sgt9!!!! =))
mknenyer sye da bole trime awk sbgai kawan..
saye hepi jdik kawan awk..
and from now on,kite kawan...=))

crystalclear: :::PETUA IMAM SYAFIE::: by Islam Itu Agamaku

crystalclear: :::PETUA IMAM SYAFIE::: by Islam Itu Agamaku: "Empat perkara menguatkan badan1. makan daging2. memakai haruman3. kerap mandi4. berpakaian dari kapas Empat perkara melemahkan badan1. banya..."

launching buku baru..ngeee


MasterGreetings Generators & Tools

Friday, October 8, 2010

-without word- =)

shouldn't have done it
should have done it
like it wouldn't be seen
like it couldn't be seen
I don't think I should see you
should have run away
should have pretended not to hear
like it wouldn't be heard
like it couldn't be heard
I shouldn't have listened to your love
without a word,you made me know love
without a word,you gave me your love
made me fill myself with your every breath,then you ran away
without a word,love left me
without a word,love tossed me aside
not knowing what to say,my lips must have been suprised
because you came without a word...



Thursday, October 7, 2010

Doa Seorang Kekasih - In Team

Aku Hawa.....wmv

Wednesday, October 6, 2010

+8 Petanda Dia Adalah Soulmate (Jodoh) Kamu...+

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu?

Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?


Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat... kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!


Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!


Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu...


Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.


Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya...


Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..


Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil 'buruk' di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!


Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!


Apakah kelapan petanda di atas telah kamu temukan padanya?

Tuesday, October 5, 2010

boleh ke awak?



Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni sembahyang pun tak cukup,
Boleh ke awak jadi imam saya nanti?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya mengaji pun tak khatam lagi,
Boleh ke awak jadi ustaz saya nanti?

Awak, saya sayang awak
Tapi pakaian saya takla sempurna mana,
Mampu ke awak tahan nafsu awak tanpa menyentuh saya?


Awak, saya sayang awak
Tapi perangai saya takla setanding Siti Khadijah,
Mampukah awak bimbing saya?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni dahla suke keluar bersosial,
Yakinkah diri awak pada saya wanita yang awak cari?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni masak tak ada la pandai sgt,
Boleh awak sabar dgn masakan saya yang tak sedap?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni takla cantik sgt,
Boleh ke awak setia dgn saya walaupun saya dah takde gigi?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni takla beriman sgt,
mampu ke iman awk tundukkan iman saya yang liat ni?


Awak, saya sayang awak
Tapi saya ni bukan lah muslimah sejati
Boleh ke saya ni jadi ibu yang baik kepada anak anak awak nanti?


Andai jawapan awak MAMPU dan BOLEH,
Awak berilah saya masa utk membaiki diri saya.


Awak, andai jawapan awak TIDAK,
Awak berhak membuat keputusan sendiri.


Kenapa?

Awak, sebenarnya saya sayang awak
Saya taknak sebab kelemahan diri saya,
Awak diheret ke neraka jahanam.

Sebab saya sayang awak
Awak tinggalkanlah saya,
Sebab awak berhak dapat wanita yang lebih mulia dari saya.


Awak, cinta kita mungkin bahagia di dunia
Tapi pengakhiran cinta kita adalah akhirat.

Awak, jangan sayang saya lebih dari awak sayang DIA
 

Sebab saya taknak lihat awak terseksa di akhirat kelak

Sebab saya sayang awak....



itu exit...

awk,plz jgn text sye..
pergi la kt sane..
maen jao2..
awk tu betul2 da jao di mate,so sye na la wat awk tu jao di hati jugak..
plz..jgn wat things more complicated..

Monday, October 4, 2010

paeds? =))

tdik keje ptg kt paeds..
mule2 ase cam stress..
lame2 ase sgt sonok..:))
wlupon ade sorg parents yg cam sengal2 ubi.tp ak bolayan je..
dgn ade nyer arif n adam,sronok maen dgn derang..

talkative+active=havoc
itulah yg wat kami2 trase sronok..
semoge esok rase lebey sronok dgn budak2 yg laen..
Ya Allah,sesungguhnya kau kurangkanlah kesakitan2 kanak2 di wad paedatrik..sesungguhnya aku berasa kasihan kerana dlm usia yg masih muda dn mentah mereka terpaksa  menanggung kesakitan sebegitu rupa..aminn...

 

Sunday, October 3, 2010

option in my life..

dlm hdup,msti ade option..
plg skit pon 2..tol x?

i've got 2 option now..
1)lupekan awk,sy gembira..
2)tunggu awk,sy saket...

awk taw,sye plh yg pertama,,
sbb sy da ckp saket dgn awk..

awk baek,sye ta..
awk kuat agame,sy masih terumbang-ambing mencari arah..
awk kuat,sye ta..
awk serius,sye ambil mudh..
see,perbezaan antara kite..

awk,hidup baek2 ye..
trime kseh ats sgla nasihat awk..
sungguh berguna..
trime kaseh sbb slalu ajk sye dgr ceramah...
itu budi awk yg sye ta kn lupe..
trime kaseh awk..
trime kaseh sahabat..


Saturday, October 2, 2010

Tanda-Tanda Anda Dilamun Cinta?



Apakah perasaan anda pabila cinta anda ditolak..?
Dan apa perasaan bila cinta anda berbalas?
Tambahan yang membalas cintamu adalah Yang Maha Perkasa..Allah Rabbul jalil...
  Tanda anda dilamun cinta dengan yang Maha Pencipta
  • Anda suka untuk bertemu dengan-Nya. Tak sabar untuk bertemu. Tak berjumpa sesaat seolah-olah anda jadi tak menentu. Persiapan dibuat setiapa kali sebelum bertemu-Nya.
  • Mendahulukan-Nya lebih dari yang lain. Dia mengatasi yang lain. Segala kehendaknya anda utamakan dan yang dilarangnya anda cepat-cepat menjauhkan diri.
  • Gembira bila bersama-Nya. Ingin sentiasa bersama walaupun di mana anda berada. Susun kata indah hendak bertemu. Ayat-ayat cinta kau luahkan pada-Nya sebagai pujian ke atasnya.
  • Tidak sedih kehilangan segalanya kerana cintamu terhadap-Nya melebihi segalanya. Biarlah semuanya hilang dan tiada asalkan anda tak kehilangan ISLAM .
  • Merasa nikmat melakukan ketaatan terhadap perintahn-Nya. Membela agamanya sudah cukup membuatkan anda merasa nikmat di dunia.
  • Tegas terhadap mereka yang menghina Islam. Apatah lagi yang melanggar apa yang disuruh-Nya.
 Moga kita mendapat cinta dari-Nya. Terkadang dalam hidup ini kita perlu korbankan nikmat yang sedikit untuk mendapat yang lebih besar.
 

Friday, October 1, 2010

the new of me?(Insya-Allah)

ak teringin na berubah..
bile?ak ta pasti...
moge ak diberi kekuatan drpaNya..
ak na lupe kan sume yg lepas2..
pencarian untuk mencari redha-Mu Ya Allah..
sesungguhnya ak insan yg khilaf..
berikan ak petunjuk ke jalan-Mu..
amin..

Wednesday, September 29, 2010

knp ni?

rini sedey..
ase down giler..
tolong Ya Allah,ak ta nak ase ginnie..
pls..
kpd dye,tolong pegi jao2..
sy saket dgn awk..
pls..

Saturday, September 18, 2010

-ceritera raye-

hehe..glak dulu..^^..rye thun nie??even ta ase cam na raye tp best skit dr thun lps..why??hehe..^^...
rye 1st kena tggl kt uma sbb tut tut tut..slamber jerk mak+opah+pak dak+muaz g brye tggl kitrg that is mak dak+along+angah+ak+timah+faiz..ampehs toll..igt kn p bersihkan kubur atok..upe2nyer da beraye..brie je kitrg da melawa2 nie..hehe..^^..bwh ni gmbr raye 1st..:)

 mak n abah serba ungu..kami yg pilih oke!


my along yg serba ijau..^^

ni ak la..hehe..berkabung mak ckp..^^

raye 2nd ayu kol ajk raye skali..tye mak,mk ckp oke..tros g mndi+siap2..hehe..rempit g uma biah ala2 ayu gitu bab pki baju kurung..hehe...kena la ayu beb!^^..smpi uma biah trus kena paku..ampeh tol fahmi+ipin+shahril n abg..dodol betul drang tu..sbb ak slp ckp je twos ckp ak lupa daratan..haha!wateva pon braye ngan korg mmg best!=))...pakatan beraye kitrg tu ade ayu+biah+azi+abg+kak yang+nurul+fahmi+ipin+shahril+arip+syuk n of kos ak la kn..hehe...mmg best ta hinggat..igt kn na brye skit je..skali hamik kaw!penuh perot..hehe..see da pixs oke!:)

-geng beraye- =))


ni ipin yang pantang nampak camera akn snap 
gmbr syok sndrik!hehe

arip n ayu..hehe

tyme kt uma abg..tunggu mee hailam..^^

shahril kena apit..jgn mara ea ida?^^


raye 3rd g bendang selingsing..cik jijah kawen..^^..see da pics oke!=)
mak n opah..ehh same lak baju ea?^^

hehe..merase pelamin cik jijah..^^

kak uyun na practise dye sanding nanti..hehe..^^

pinjam bunga cik jijah..:)

raye ke 4,g kulim...anta angah..hehe...letih drive..^^...see da pics oke..:)

dkt kedai makan..

mak n angah tunggu makanan..lapo!

mak n abah!=)

raye ke 5 ak g braye ngan ida+ipin+fahmi+shahril+ayu g uma ckgu..g 1 kete..shahril drive..hehe...ber 4 dok kt blakang...hehe...ipin sedap dok kt seat depan..huhu...smpi uma ckgu kol 12..lepak2 makan2 sembang2 kul 3 bwu grk uma topek..hehe...^^...see da pics oke!:)

kt uma makcik shahril..
kumpul kt situ b4 gerak..=)

luvly kapel..lame da depa ni..
tggu kad kawen jer..^^

ak menyelit kt situ..haha!


da lone ranger-fahmi..^^

lepak tyme!^^

fahmi tido?
perkare bese..hehe^^

ayu~..

ipin yg bikin camera ak berat..^^

ak la..hehe..^^

ptg tu trus pecut alik uma g epo..anta atan..smpi sner slmaber jek ak p snap pic kt dpn ostel dye..hehe..da la all boys skewl..ad ak kesah?hehe...see da pics oke!^^

timah pon sebok na snap2 pics..hehe

hehe..ak la lagi..^^

raye ke 5..ak ajk sume kwn2 ak act ta sume la kan..spe yg sudi dtg je..hehe..rmi gak yg dtg..lam kul 3 lebey...hehe..see da pics oke..^^
yati,ct,ayu,ckgu aini,ak,mena,ida,biah..:)

syuk,nizam,arip n topek..:)
abg xde cos snap da pic la..

ak n ckgu ngadap laptop..hehe

malena n ckgu dok mkn kuey raye..
hehe..
pomot brg avon..^^

arip!
mkn sensorg..
smpi amik dulang..hehe

raye ke 6...kembali ke kskb..hukhuk..tu aje la..daaa....

i'm da owner..hehe..

-LOL-






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...